آموزشی

انجام معاملات در بازارهای مالی

انجام معاملات در بازارهای مالی

معامله در بازارهای مالی یکی از شیوه های کسب سود است. اون دسته افرادی که معامله گری در بازارهای مالی رو به عنوان شغل انتخاب می کنند، و روی کسب سود از این بازار در هر شرایطی از بازار برای گذران  زندگی و برنامه ریزی مالی برای آیندشون حساب می کنند قطعا میدونند که کسب سود مستمردر بازارهای مالی از راه شانس میسر نیست. معامله گری هم دقیقا مثل هر فن دیگه ای قوانین و تکنیکی داره  و در نهایت معامله گر هستش که باید تصمیم بگیره که چه معامله ای رو در چه زمانی و چه قیمتی باز کنه و کی اون معامله رو باید با سود یا ضرر ببنده و از اونجاییکه سود معامله گر کاملا در گرو تصمیماتی هست که میگیره روح و روان اون کاملا درگیر میشه. در واقع به کسی میگن معامله گر که بتونه با تمرکز و تسلط به تمام حالات روحی خودش در لحظه بهترین تصمیم رو بگیره و قیمت و زمان مناسب برای معامله رو پیدا کنه. هنر مدیریت سرمایه رو بکار بگیره تا در نهایت برآیند معاملاتش در این بازار به سود منجر بشه.

یکی از راه های پیشبینی در بازارهای مالی برای انجام معاملات ، تحلیل فنی یا تحلیل تکنیکال هستش.

تجزیه و تحلیل تغییرات قیمت در گذشته جهت پیدا کردن فرصت های ارزشمند معاملاتی و پیشبینی جهت حرکت قیمت را تحلیل تکینکال میگویند.

فرضیات مختلفی در تحلیل تکنیکال وجود دارد مثل اینکه  همه چیز در قیمت نهفته هست و تمام عوامل بنیادی ،

سیاسی، اقتصادی تأثیر خود را در گذشته قیمت گذاشته اند و بررسی نمودار قیمت میتونه به تنهایی برای پیشبینی

وضعیت آینده قیمت یا پیدا کردن نقاط پرپتانسیل برای معامله کافی باشه یا اینکه قیمت دارای روند هستش و اینکه گذشته تکرار میشه.

تحلیل تکنیکال سرفصل ها و شاخه های بسیار گسترده ای دارد، از روندها، کانال ها نواحی استاتیک گرفته تا الگوهای کلاسیک، هارمونیک ، بحث زمان، الیوت و …

در ادامه به سرفصل های مهمی از تکنیکال که میتونه برای بدست آوردن یک استراتژی معاملاتی موفق کمک بکنه اشاره می‏کنیم.

پس با من  همراه باشید تا مبحث انجام معاملات در بازارهای مالی Trading in financial markets را بررسی کنیم .

دیدگاهتان را بنویسید